There is more than one way to solve a problem: Evaluating a learning environment that supports the development of children's multiplication skills, Learning and Instruction, vol.8, issue.2, pp.141-157, 1998. ,
DOI : 10.1016/S0959-4752(97)00013-3
An effective metacognitive strategy: learning by doing and explaining with a computer-based Cognitive Tutor, Cognitive Science, vol.10, issue.2, pp.147-179, 2002. ,
DOI : 10.1016/0883-0355(89)90014-1
Tutoring answer explanation fosters learning with understanding, Proceedings of AIED-99, pp.199-206, 1999. ,
Detecting Student Misuse of Intelligent Tutoring Systems, Proceedings of ITS'2004, pp.531-540, 2004. ,
DOI : 10.1007/978-3-540-30139-4_50
La conception de logiciels interactifs centrés sur l'utilisateur: étapes et méthodes, Ergonomie, pp.451-462, 2004. ,
DOI : 10.3917/puf.falzo.2004.01.0451
Ergonomic criteria for the evaluation of Human-Computer Interface, 1993. ,
Les instruments de collecte de données de recherche qualitative dans des environnements pédagogiques informatisés, Apprendre dans des environnements pédagogiques informatisés) Editions Logiques, pp.485-548, 1994. ,
Ergonomie et conception informatique Ergonomie, pp.437-450, 2004. ,
DOI : 10.3917/puf.falzo.2004.01.0437
Usages en milieu scolaire: caractérisation, observation et évaluation, Environnements informatiques pour l'apprentissage humain, 2006. ,
De l'usager construit à l'usager participant. Proceeding of EIAH, pp.449-454, 2005. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00005729
Problèmes de type additif et appropriation par l'élève des groupes additifs Z et D entiers relatifs et décimaux relatifs, Thèse de doctorat, 1982. ,
A multi-year large-scale field study of a learner controlled intelligent tutoring system, Proceedings of AIED'99, pp.191-198, 1999. ,
La conception d'hypermédias, Les hypermédias, approches cognitives et ergonomiques, pp.15-34, 1998. ,
Usability Engineering, 1993. ,
A mathematical model of the finding of usability problems Amsterdam: The Netherlands, Proceedings of ACM INTERCHI'93 Conference, pp.206-213, 1993. ,
Usability inspection methods, 1994. ,
DOI : 10.1145/223355.223730
Faciliter l'apprentissage à partir d'exemples en situation de résolution de problèmes -Application au projet AMBRE, Thèse de doctorat de l'Université Lumière Lyon 2, 2005. ,
ITS Evaluation in Classroom: The Case of Ambre-AWP, Proceedings of ITS 2004, pp.511-520, 2004. ,
DOI : 10.1007/978-3-540-30139-4_48
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01574294
User-Centered System Design, 1986. ,
The Psychology of Everyday Things, 1988. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00692043
Les hommes et les technologies, approche cognitive des instruments contemporains, 1995. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01017462
Instrument Mediated Activity in Situations, People and Computers XV -Interactions Without Frontiers, pp.17-30, 2001. ,
DOI : 10.1007/978-1-4471-0353-0_2
Development of children's problem-solving ability in arithmetic The development of mathematical thinking, 1983. ,
Analyzing learner-hypermedia interaction: An overview of online methods, Instructional Science, vol.40, issue.1, pp.201-219, 1999. ,
DOI : 10.3758/BF03197039
Analogical transfer as guided by an abstraction process: The case of learning by doing in text editing., Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, vol.23, issue.6, pp.1459-1483, 1997. ,
DOI : 10.1037/0278-7393.23.6.1459
Designing the user interface strategies for effective human-computer interaction, ACM SIGBIO Newsletter, vol.9, issue.1, 1992. ,
DOI : 10.1145/25065.950626
L'évaluation ergonomique des interfaces homme ? machine, L'ergonomie dans la conception des projets informatiques, pp.69-122, 1993. ,
Principles for Evaluating Intelligent Tutoring Systems, Journal of Artificial Intelligence and Education, vol.4, issue.23, pp.245-271, 1993. ,
A Large???Scale Evaluation of an Intelligent Discovery World: Smithtown, Interactive Learning Environments, vol.1, issue.1, pp.51-77, 1990. ,
DOI : 10.1007/BF01988527
Predicting quality in educational software:, Interacting with Computers, vol.11, issue.5, pp.467-483, 1999. ,
DOI : 10.1016/S0953-5438(98)00063-0
Pour une ingénierie des environnement informatiques pour l'apprentissage humain. Revue Information-Interaction-Intelligence, pp.59-95, 2002. ,
Utilité, utilisabilité, acceptabilité: interpréter les relations entre trois dimensions de l'évaluation des EIAH, Proceedings of EIAH 2003, pp.391-402, 2003. ,
Une méthode pour évaluer conjointement l'utilisation un outil multimédia et l'apprentissage réalisé avec celui-ci, pp.41-52, 2002. ,