T. A. Angelo, Classroom assessment for critical thinking, Teaching of Psychology, vol.22, issue.1, pp.6-7, 1995.
DOI : 10.1207/s15328023top2201_1

B. Arend, Encouraging Critical Thinking in Online Threaded Discussions Consulté à l'adresse http, Journal of Educators Online, vol.6, issue.1, p.904064, 2009.

D. Col, La pluridisciplinarit?? : le psychologue et les autres, Le Journal des psychologues, vol.242, issue.9, pp.22-22, 2006.
DOI : 10.3917/jdp.242.0022

URL : http://www.cairn.info/load_pdf.php?ID_ARTICLE=JDP_242_0022

S. Geyer, Psychologue et pluridisciplinarit?? : pour une ??thique de la subjectivit??, Cliniques, vol.3, issue.1, pp.162-176, 2012.
DOI : 10.3917/clini.003.0162

URL : http://www.cairn.info/load_pdf.php?ID_ARTICLE=CLINI_003_0162

P. Lemercier, La pluridisciplinarit?? de la psychologie a-t-elle une structure ?, Le Journal des psychologues, vol.253, issue.10, pp.55-60, 2007.
DOI : 10.3917/jdp.253.0055

URL : http://www.cairn.info/load_pdf.php?ID_ARTICLE=JDP_253_0055

J. Meunier, Initiation à la recherche en psychologie : un exemple de travaux dirigés en ligne, Présenté à Journées Numériques UNPidf « Enseigner autrement, 2009.

J. Meunier, Réaliser une expérience en ligne, 2016.

A. Novicki, Using Online Discussions to Encourage Critical Thinking -Center for Instructional Technology. Consulté à l'adresse httpsusing-online-discussions-to-encourage-critical-thinking, 2013.

Y. C. Yang, T. J. Newby, and R. L. Bill, Using socratic questioning to promote critical thinking skills through asynchronous discussion forums in distance learning environments. The american journal of distance education, pp.163-181, 2005.
DOI : 10.1207/s15389286ajde1903_4