F. Castro and M. A. Alonso, Learning Objects and Ontologies to Perform Educational Data Mining (p. 532?536), 2011.

C. Chiou, Effects of concept mapping strategy on learning performance in business and economics statistics, Teaching in Higher Education 55?69. https, 2009.

P. Cravalho, Learning Statistics using Concept Maps: Effects on Anxiety and Performance (master thesis) San Jose State University. Consulté à l'adresse http, p.3806, 2010.

G. Donfack and P. S. , Modélisation des signes dans les ontologies biomédicales pour l'aide au diagnostic. (phdthesis) Université Rennes 1. Consulté à l'adresse https, 2013.

W. Guo and D. Chen, An Ontology Infrastructure for an E-Learning Scenario, International Journal of Distance Education Technologies, vol.5, issue.1, pp.70-78, 2007.
DOI : 10.4018/jdet.2007010106

J. Meunier, Une ontologie pour l'enseignement des statistiques : défis et perspectives, 2017.

C. Présenté-À-séminaire-de-l-'équipe and U. Paris, Saint-Denis, France. Consulté à l'adresse https

A. J. Onwuegbuzie, Modeling Statistics Achievement among Graduate Students, Educational and Psychological Measurement, vol.63, issue.6, pp.1020-1038, 2003.
DOI : 10.1111/j.2044-8279.1991.tb00989.x

T. Raby and F. Ravaut, Utilisation d'ontologies dans une application médicale décisionnelle, 2011.

S. Présenté-À, Symposium Mobilité et Santé : Innovations, Usages, Perspectives, Ax les Thermes ? Ariège (09) ? France. Consulté à l'adresse http, 2011.

L. Roberts, Using concept maps to measure statistical understanding, 707?717. https, 1999.
DOI : 10.1002/sce.3730780102

L. Romero, M. North, M. Gutiérrez, and L. Caliusco, Pedagogically-Driven Ontology Network for Conceptualizing the e-Learning Assessment Domain, Journal of Educational Technology & Society, vol.18, issue.4, pp.312-330, 2015.

E. Sander, J. M. Meunier, and C. Bosc-miné, Approche ontologique et navigation dans un E.I.A.H: Le cas de l'enseignement des statistiques. Revue STICEF, 11. Consulté à l'adresse http, 2004.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00696330

C. Schau and N. Mattern, Use of Map Techniques in Teaching Applied Statistics Courses. The American Statistician, 171?175, 1997.

L. Shen and R. Shen, Ontology-based learning content recommendation (English), 2005.
DOI : 10.1504/ijceell.2005.007719

M. M. Terras, J. Ramsay, and E. Boyle, Learning and Open Educational Resources: A Psychological Perspective, Learning and Digital Media, pp.161-173, 2013.
DOI : 10.1207/s15430421tip4102_2