Learning Objects and Ontologies to Perform Educational Data Mining (p. 532?536), 2011. ,
Effects of concept mapping strategy on learning performance in business and economics statistics, Teaching in Higher Education 55?69. https, 2009. ,
Learning Statistics using Concept Maps: Effects on Anxiety and Performance (master thesis) San Jose State University. Consulté à l'adresse http, p.3806, 2010. ,
Modélisation des signes dans les ontologies biomédicales pour l'aide au diagnostic. (phdthesis) Université Rennes 1. Consulté à l'adresse https, 2013. ,
An Ontology Infrastructure for an E-Learning Scenario, International Journal of Distance Education Technologies, vol.5, issue.1, pp.70-78, 2007. ,
DOI : 10.4018/jdet.2007010106
Une ontologie pour l'enseignement des statistiques : défis et perspectives, 2017. ,
Saint-Denis, France. Consulté à l'adresse https ,
Modeling Statistics Achievement among Graduate Students, Educational and Psychological Measurement, vol.63, issue.6, pp.1020-1038, 2003. ,
DOI : 10.1111/j.2044-8279.1991.tb00989.x
Utilisation d'ontologies dans une application médicale décisionnelle, 2011. ,
Symposium Mobilité et Santé : Innovations, Usages, Perspectives, Ax les Thermes ? Ariège (09) ? France. Consulté à l'adresse http, 2011. ,
Using concept maps to measure statistical understanding, 707?717. https, 1999. ,
DOI : 10.1002/sce.3730780102
Pedagogically-Driven Ontology Network for Conceptualizing the e-Learning Assessment Domain, Journal of Educational Technology & Society, vol.18, issue.4, pp.312-330, 2015. ,
Approche ontologique et navigation dans un E.I.A.H: Le cas de l'enseignement des statistiques. Revue STICEF, 11. Consulté à l'adresse http, 2004. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00696330
Use of Map Techniques in Teaching Applied Statistics Courses. The American Statistician, 171?175, 1997. ,
Ontology-based learning content recommendation (English), 2005. ,
DOI : 10.1504/ijceell.2005.007719
Learning and Open Educational Resources: A Psychological Perspective, Learning and Digital Media, pp.161-173, 2013. ,
DOI : 10.1207/s15430421tip4102_2