M. Armatte, Le rôle de l'histoire dans l'enseignement de la statistique, Statistique et Enseignement, vol.1, issue.2, pp.23-47, 2010.

A. Bouzeghoub and A. Elbyed, Ontology Mapping for Learning Objects Repositories Interoperability, Lecture notes in computer science (p. 794? 797). SpringerSpringer, 2006.
DOI : 10.1007/11774303_103

URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00341916

F. Castro and M. A. Alonso, Learning Objects and Ontologies to Perform Educational Data Mining, pp.532-536, 2011.

J. Clément, Le e-book est-il le futur du livre ? In Les savoirs déroutés (p. 129? 140), 2000.

A. Gonzalez, P. Rocca-serra, O. Burke, and S. Sansone, Stato -Statistics Ontology. Consulté 13 février An Ontology Infrastructure for an E-Learning Scenario, International Journal of Distance Education Technologies, vol.5, issue.1, pp.70-78, 2007.

M. Landoni, Electronic Books, International Encyclopedia of Information and Library Science, pp.168-171, 2003.

J. Meunier, S. Szoniecky, and M. Lamolle, Apports d'une ontologie à l'apprentissage des statistiques, Présenté à Colloque Francophone International pour l'enseignement des statistiques, 2017.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01565705

G. Paquette, An Ontology and a Software Framework for Competency Modeling and Management, Educational Technology & Society, vol.10, issue.3, pp.1-21, 2007.

J. F. Richard, Logique du fonctionnement et logique de l'utilisation. Consulté à l'adresse http, 1983.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/inria-00076356

L. Romero, M. North, M. Gutiérrez, and L. Caliusco, Pedagogically-Driven Ontology Network for Conceptualizing the e-Learning Assessment Domain, Journal of Educational Technology & Society, vol.18, issue.4, pp.312-330, 2015.

E. Roy, Statistiques mieux « dévorées » à l'aide d'un ebook ? (master thesis), 2017.

L. Shen and R. Shen, Ontology-based learning content recommendation (English) International journal of continuing engineering education and life-long learning, pp.15-308, 2005.

Z. Vörös, J. Rouet, and C. Pleh, Effect of high-level content organizers on hypertext learning, Computer Human Behavior, vol.27, issue.5, 2011.