, the newspaper Le Figaro? 25 In the radio show 'Salut les copains', on RTL with the 'Family Hits'?

, The first Francophone artist was J. Dassin, who came in 7 th place (behind Mary Hopkin, Peter Holm, The Beatles, The Equals, The Aphrodite's Child

L. Métier, L. D. De-la, and F. ,

M. Dischi, Billboard Italia and Centro Italia Musica in Italy; Records Retailer, The Gramophone, Music Business Weekly Record World in the UK; Billboard and Cash Box in the USA...) and on the radio

, Le Temps des fleurs' in French, occupied five different spots -according to the different versions and performers -in the French and foreign variety music rankings of, Bibliography -Blandin, vol.2, issue.21, pp.134-142, 1968.

N. Currien and F. Moreau, , 2006.

M. D'angelo, La renaissance du disque. Paris : La Documentation française. -Frith, Simon (1988) Music for Pleasure. London: Routledge. -Glevarec, Hervé (2003) Le moment radiophonique des adolescents. Rites de passage et nouveaux agents de socialisation, Réseaux, vol.119, pp.27-61, 1989.

G. Guibert, Une sociologie de l'intermédiaire: le cas du directeur artistique de variétés, Sociologie du Travail, vol.4, pp.459-474, 1983.

M. Hennessey, French publishers are minding their P's-Publish, Produce, Promote!. Billboard, vol.83, p.21, 1971.

M. Kaiser, De la constitution d'un patrimoine à partir d'artefacts éphémères : l'exemple du disque vinyle. Hybrid, 1. -Lagrée, Jean-Charles (1979) Production culturelle et mouvements sociaux, bandes, beatniks, hippies, Les cultures populaires. Toulouse : Privat, pp.183-200, 2014.

S. Maisonneuve, , 2009.

J. Masson-forestier, Compte-rendu de la réunion du 19/9/69 (Hit-Parade National). Memorandum, 1968.

, Hit-Parade National. Memorandum

. L'industrie-phonographique-française, . Faits, . Chiffres, and . Paris,

C. I. The-role-of-the and . Billboard, , p.25

P. Mignon, Rock la Galère : on revient toujours à Gisors, vol.1, pp.168-173, 1982.

M. Edgar, ;. Salut-les-copains, and !. Une-nouvelle-classe-d'âge.-le-monde, Reproduire l'oeuvre : la nouvelle économie musicale, Le Monde, 7-8 juillet. -Tournès, pp.220-258, 1963.