Les collaborations enseignants/assistantes de maternelle en pré-élémentaire à la Réunion: Un partenariat linguistique à construire. - Université Paris 8 Vincennes - Saint-Denis Accéder directement au contenu
Chapitre D'ouvrage Année : 2014

Les collaborations enseignants/assistantes de maternelle en pré-élémentaire à la Réunion: Un partenariat linguistique à construire.

Résumé

This chapter is concerned with education in the multilingual postcolonial context of La Reunion, an overseas French territory, where the relevance of French school programmes built upon the one language-one nation ideology needs to be questioned. I am particularly interested in the links between the different educational actors and I explore the role of communal employees (assistantes de maternelle) in pre-school education.
Fichier non déposé

Dates et versions

hal-03917377 , version 1 (01-01-2023)

Identifiants

  • HAL Id : hal-03917377 , version 1

Citer

Pascale Prax-Dubois. Les collaborations enseignants/assistantes de maternelle en pré-élémentaire à la Réunion: Un partenariat linguistique à construire.. K. Horner; I. de Saint-Georges; J.-J. Weber. Multilingualism and Mobility in Europe: Policies and Practices, Peter Lang, 2014. ⟨hal-03917377⟩
13 Consultations
0 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More