Les langues minorées, leviers d'apprentissage de la langue de scolarisation : biographie langagière orale puis écrite dans une classe de CM1-CM2 à La Réunion
Abstract
Lartikle i rann kont in lékspérimantasyon fé ansanm avèk par dé lamontrèz, ki travay la Rényon, pou done marmay lékol lo gou pou lé lang. Akoz lé dé métrès lékol i trouv lé intérésan fé in kont èk lo promyé lang marmay i koz pou aprann azot la lang lékol. Zot i montre ki pé édé lé zanfan démayé bobine lé lang kan i amène azot kozé é aprésa ékri dosi zot " biographie langagière". Pou gingn fé sa, i mèt dovan lé lang lé program lékol i bord in pé si koté. Zot i ésay propoz dé-trwa zidé nèv dann domèn lédikasyon inkluziv é osi tras kat-sink ti somin pou fé pèt an flèr inn " didactique du plurilinguisme " la Rényon. Le zafèr i sré posib si domoun i arèt tournéviré é i rouv lo zié si la plas tout lang marmay lékol i koz.
Cet article décrit une expérimentation d'éveil aux langues menée en tandem, à La Réunion, par deux enseignantes convaincues de l'intérêt de s'appuyer sur les langues premières des élèves pour les accompagner dans leur apprentissage de la langue de scolarisation. Il montre que la réalisation en classe de leur biographie langagière peut aider les apprenants à démêler l'écheveau de toutes les langues qui coexistent à l'école, en faisant notamment émerger celles auxquelles les programmes scolaires actuels ne confèrent qu'une place très relative. Il propose de nouvelles perspectives en matière d'éducation inclusive et quelques pistes susceptibles de favoriser l'introduction d'une didactique du plurilinguisme à La Réunion en jouant "cartes sur table" à l'école.